داستانها و نکات تربیتی برای حسین و حسام

والدین عزیز دروغ ریشه ی جامعه را خشڪ میڪند!!!

1396/12/26 16:44
نویسنده : وحید پرهام
65 بازدید
اشتراک گذاری

 

یڪی تعریف می ڪرد:
 ڪنار سی و سه پل اصفهان نشسته بودم .
نگاهم به دختر بچه سه یا چهار ساله خارجی افتاد ڪه از پدر و مادرش اندڪی فاصله گرفته بود و داشت مرا نگاه میڪرد !
بقدری چهره زیبا و بانمڪی داشت ڪه بی اختیار با دستم اشاره ڪردم به طرفم بیاید,
امادر حالتی از شڪ و ترس از جایش تڪان نخورد !
دو سه بار دیگر هم تڪرار ڪردم اما نیامد!!!
به عادت همیشگی ، دستم راڪه خالی بودمشت ڪردم وبه سمتش گرفتم تا احساس ڪند چیزی برایش دارم !بلافاصله به سویم حـرڪت ڪرد!!

در همین لحظه پدرش ڪه گویا دورادور مواظبش بود بسرعت به سمت من آمد و یڪ شڪلات را مخفیانه در مشتم قرار داد !

بچه آمدوشڪلات راگرفت! !!
به پدرش ڪه ایتالیایی بود گفتم من قصد اذیت او را نداشتم!
او گفت میدانم و مطمئنم ڪه میخواستی با او بازی ڪنی,اما وقتی مشتت را باز میڪردی او متوجه میشد ڪه اعتمادش به تو بیهوده بوده است!!!
ڪار تو باعث می گردید ڪه بچه ، دروغ را تجربه ڪند و دیگر تا آخر عمرش به ڪسی اعتماد نڪند...!!!
 آیه ۱۱۶در سوره نحل

وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ
و شما نباید از پیش خود به دروغ چیزی را حلال و چیزی را حرام گویید و به خدا نسبت دهید،تا بر خدا دروغ  بندید،که آنان که بر خدا دروغ بندند هرگز روی رستگاری نخواهند دید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)